גיל שנתיים המאתגר:

התינוקי המתוק שלנו הפך לפעוט דעתן ועקשן. פתאום הוא מגלה את יכולותיו ואת כוחו.
הוא מגלה שיש לו יכולת לעשות דברים לבד, בכוחות עצמו.
מתינוק תלותי, שעשו בשבילו הכל, הוא הופך לפעוט עצמאי. צמד המילים: “אני לבד” נאמר על ידו ללא הרף.
בהרגשה שלו, הוא יכול לעשות הכל.
הוא עדיין אינו מודע לכך שיש דברים, שהוא אינו יכול לבצע. ומעכשיו, הוא ינסה לבדוק גבולות כל הזמן. הוא
ינסה לבד ויתעקש, גם אם קשה לו.
התגובה שלנו תלמד את הפעוט מה מותר ומה אסור. הוא ילמד להתנהל על פי סדר ידוע מראש וידע מה מצופה
ממנו.

הפער בין הרצון לעשות לבד ובין היכולת:

הפעוט המתוק מרגיש שיש לו יכולות על וכבר מוכן לכבוש את העולם. הכל נראה לו אפשרי
והוא כמובן לא מוותר. הוא מנסה בכל דרך להצליח.

“אני לבד” הוא צועק ללא הרף ולא נותן לאף אחד לעזור לו.

ישנם פעמים, שהמשימה מותאמת לגיל והפעוט ישלים אותה בקלות.
אך, לעיתים, המשימה קשה מדי או מסוכנת ולא מותאמת לגיל.

כשהמשימה קשה מדי או מסוכנת עבור הפעוט:

הפעוט מתעקש לחתוך בסכין חדה ולא מוותר! האם לאפשר לו? כשזה נוגע לבטיחות, היו נחושים והגנו על ילדכם.
כמובן, שלא תסכנו את הילדון המתוק. תחמיאו לו על רצונו להתנסות לבד, אך אימרו במשפט קצר:
“זה מסוכן”.

“אני מוצאת את עצמי כל היום בוויכוחים עם הפעוט המתוק שלי. מה עושים?”:

  1. החליטי על מה את מתעקשת ועל מה את יכולה לוותר. תני לילדך להתנסות ותנסי להימנע מאמירת: “לא”
  2. תני לילדך אפשרות בחירה מתוך 2 פריטים בלבד. זה ימנע בלבול וויכוחים מיותרים.
    אם מדובר על בחירת בגדים לגן, הכינו 2 סטים של בגדים כבר בערב שלפני.
  3. הפכי כל ההתנסות לחוויה כיפית וחיובית וזכרי שאת עוזרת לבנך להיות ילד עצמאי, אשר יידע לסמוך על עצמו תמיד.
  4. קחי בחשבון שדברים יקחו קצת יותר זמן והקדימי כל פעילות. היערכות מוקדמת תמנע חיכוכים במהלך היום.
  5. תנשמי! וזכרי שמדובר בתקופה, שתעבור.
  6. היי את הדוגמא עבור בנך ושתפי אותו בחוויות, שחווית בצעירותך. ספרי כיצד את התגברת על קושי והתמודדת עם אתגרים.
"גיל שנתיים המעצבן" - נטע בכר| יועצת שינה לתינוקות

מנסיוני, כיועצת התפתחותית לגיל הרך אני יודעת שהפעוט שלכם גדל ומגלה שהוא יכול לעשות הרבה דברים לבד.
דברים, שקודם לכן עשו הוריו בשבילו.
ההתנסות עבורו היא צעד גדול וחשוב. ההתנסות היא זו שתאפשר לו להבין מה הוא יכול לעשות לבד.
טוב תעשו אם תאפשרו לו להתנסות. היערכו לכך מבעוד מועד וקחו בחשבון שזה יקח זמן.
אם הילד שלכם נתקל בקושי, אל תמהרו לעזור לו. אפשרו לילדכם לחוות מעט תסכול, כיוון שרק בדרך
זו תתבצע הלמידה. תסכול (במידה כמובן) הוא חלק משמעותי בפיתוח עצמאות ושכלול מיומנויות.
אופן ההתייחסות שלכם תאפשר לילדכם לפתח כוחות עצמאיים, בטחון ביכולותיו ובטחון בכם,
שתמיד תהיו שם לצידו.

 

נטע בכר – יועצת שינה לתינוקות מלווה התפתחותית ומדריכת הורים לגיל הרך

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן