נטע בכר

יועצת שינה ומלווה התפתחותית

נטע בכר

יועצת שינה ומלווה התפתחותית

הדרכת הורים – איך נדע שילדינו מרגישים טוב במסגרת?

הדרכת הורים – איך נדע שילדינו מרגישים טוב במסגרת אותה בחרנו עבורם?
אם רק היינו יכולים להיות זבוב על הקיר, היינו יכולים להשגיח מקרוב על ילדינו. היינו יכולים לבדוק ולשמור עליהם מכל פגע.
היינו בודקים, שהצוות דואג לכל מחסורם ומתנהג אליהם בכבוד, בעדינות ובאכפתיות.
ואם, חלילה, היינו מגלים שמשהו אינו כשורה, מיד היינו קמים להגן על האוצר היקר לנו מכל. עושים הכל, על מנת שהעוול יפסק מיד.
אולם, לצערנו, לא זו המציאות!
אין לנו אפשרות להיות בכל רגע עם ילדינו ולשמור עליהם מכל רע.
אז איך בכל זאת נדע שילדינו מרגישים טוב במסגרת?

ההתנהלות היומיומית מכתיבה לנו את סדר היום. המירוץ הבלתי פוסק מנהל את עולמינו.
הצורך להתפרנס גוזל מאיתנו זמן, אותו היינו רוצים להקדיש ליקרים לנו מכל.
נוסף לכל, אנו יודעים ומאמינים כי שליחת ילדינו למסגרת תיטיב עימו! תעזור לו ללמוד ולהתפתח,
הוא יוכל להכיר עוד ילדים בני גילו וליצור קשרים חברתיים עם קבוצת השווים.

לא אחת, אנו נאלצים לסמוך על האינסטינקטים הבריאים שלנו.
אנו מעדיפים מסגרת אחת על פני האחרת, על סמך התרשמות ותחושת בטן.
ברגע שבחרנו, ויתרנו על אפשרויות אחרות, לטוב ולרע.
אנו יודעים שההחלטה שלנו היא זו שתקבע את עתיד האוצר המתוק שלנו.
מקווים שיהיה לו טוב, שיתייחסו אליו יפה, שיקשיבו לו ושיתחשבו ברצונותיו.
מצפים שיעטפו אותו בחום ובהמון אהבה, לפחות כמו שאמא ואבא נוהגים בבית.
אנו רוצים לראות שהילד שלנו הולך בשמחה למקום המיטיב, אשר בחרנו עבורו.
מקווים שהוא יאהב את הצוות המטפל והם יחזירו לו אהבה. ינשקו ויחבקו ויהיו מלאי התפעלות מהאוצר המתוק שלנו.
מקווים, שבחרנו נכון!

הדרכת הורים – למה חשוב לשים לב, כשבוחרים מסגרת לילדים שלנו?

הצוות והילדים:
כמה מטפלות יש במקום? כמה מטפלות יש ביחס למספר ילדים?
האם יש גננת בגן? מה קורה, כשהגננת לא נמצאת? האם היחס של המטפלות לילדים משתנה?
כמה ילדים יש בגן וכמה ילדים בכל קבוצה?
כמה מטפלות יש בכל קבוצת ילדים?
מהי הגישה החינוכית?
האם צוות הגן אדיב, חייכן, חם ואוהב ילדים?
האם הילדים רגועים בגן? נראים שמחים? האם הילדים חשים בטוחים לפנות בחופשיות לצוות המטפל?

אוכל:

האם יש אוכל טרי בכל יום? האם האוכל מגוון?
כיצד אוכלים הילדים – סביב שולחן? כל אחד עם הסכו"ם האישי שלו?
האם נותנים לילדים להתנסות באכילה עצמאית או ממהרים לדחוף להם אוכל לפה?
כיצד מתייחס הצוות ללכלוך בזמן האכילה ונפילת אוכל על הרצפה?
מה קורה, אם ילד לא מסיים את כל האוכל, שמוגש לו בצלחת?
כיצד מתייחסים לילד, שאוכל לאט? האם נוקטים בגישה סבלנית או שמאיצים בו לסיים?
בטיחות ועזרה ראשונה:
האם הצוות הוכשר לתת עזרה ראשונה, במידה ויש צורך?
האם עורכים השתלמויות בנושא ודואגים לעשות רענון מדי תקופה?

השכבה:

האם הצוות מאפשר לילד להשלים את שנת הבוקר? (בגילאים הצעירים יותר)
האם יש מקום פיזי מתאים?
מה המדיניות לגבי ההשכבה לשנת צהריים?
מה עושים, כשילד מתקשה להירדם?
האם ישנה מטפלת קבועה, אשר נמצאת עם הילדים בזמן ההשכבה?
כיצד מתייחסים לבקשות של הילדים (לעשות פיפי, לשתות מים) אחרי שכבר השכיבו אותם לישון?
חשוב!
אחרי שראיתם גן לטעמכם, בקרו בו כמה פעמים, בטרם הרישום, בשעות שונות ביום.
בידקו את התנהלות המטפלות במהלך היום.
– האם המטפלות מגיבות בסבלנות ובאכפתיות לילדים?
– האם המטפלות חסרות סבלנות וצועקות?
שתפו אדם נוסף, שאתם סומכים על שיקול דעתו. שילחו אותו לראות את הגן ולהתרשם מהצוות.
עוד זוג עיניים בוחנות, יכולות לעזור בבחירה.

שימו לב לילדיכם
הילדים שלנו הם האוצר הכי יקר, שיש לנו בחיים. אנו תמיד רוצים שיהיה לו טוב!
ילדים בוכים בגן, במיוחד בימים הראשונים. זו דרכם לומר שקשה להם.
קשה להיפרד מהדמות המוכרת והמגוננת, אשר ליוותה אותם עד לרגע הכניסה למסגרת.
שימו לב אם הבכי נפסק, ברגע שאתם יוצאים מהגן (זה קורה ברוב המקרים).
האם יש בכי, כשההורה יוצא מהגן? (תשארו בקרבת מקום ותקשיבו).
האם יש בכי כשאמא מביאה לגן. האם יש בכי כשאבא מביא לגן?

וכשהם חוזרים הביתה כמי שמלווה הורים ומדריכה אותם, מציעה לבדוק
בידקו כיצד הילד הולך לגן וכיצד הוא חוזר הביתה.
ילד, שטוב לו בגן, ילך בשמחה. ילד, שטוב לו בגן, יתקשה להיפרד ממנו בסוף היום.
דובבו את ילדיכם לשיחה על הגן. אל תסתפקו רק בשאלה סתמית, כמו:
"איך היה בגן"?. תשאלו כמה שיותר שאלות מנחות. אל תסתפקו בשאלות, שהתשובה עליהן היא: כן ולא).
שימו לב אם יש שינוי בהתנהגותו של הילד, ולו הקטן ביותר.
ילדים, שאינם יודעים לדבר, יבטאו את מצוקתם ע"י בכי.

עוררו שיחה עם הילדים הגדולים יותר

עם ילדים גדולים יותר, ניתן ליזום שיחת התעניינות על מה שקורה בגן.
ספרו איך אתם חוויתם את הכניסה לגן , כשהייתם ילדים.
שתפו חוויה אישית, עליה התגברתם.
שיתוף חוויות אישיות יוצר קרבה ומדרבן את הצד השני להיפתח ולשתף.
הוא ירגיש, שהוא לא לבד בחווייה. שגם לאבא ולאמא קשה לפעמים.

התבוננו במשחק הדמיוני (משחקי "כאילו") של ילדיכם. ניתן ללמוד הרבה מהתבוננות במשחקם החופשי של ילדים.
עולם ומלואו מתגלה וחוויות היום-יום נחשפות בפנינו במלואן.
אחרי שבדקנו שהגן שבחרנו הוא הטוב ביותר עבור, נקווה שאכן תהיה זו מסגרת מיטיבה, מכילה ואוהבת.
אם גיליתם, חלילה, שמשהו אינו כשורה, אל תהססו לבדוק.
הקשיבו לתחושת הבטן ופעלו בהתאם.

אם ילדכם מראה סימני מצוקה, הוא בוודאי אינו היחיד וזהו רק קצה הקרחון.
שתפו אדם קרוב בהתלבטויות שלכם. שאלו הורים נוספים בגן כיצד מרגישים ילדיהם וכיצד הם חווים את הגן.
אם נשקפת סכנה כלשהיא לילדכם, אל תהססו להוציא אותו מהגן ולמצוא מסגרת מתאימה יותר.
זיכרו: אם יש ספק – אין ספק! זו הדרך לדעת  שילדינו מרגישים טוב במסגרת

נטע בכר – יועצת שינה לתינוקות, מלווה התפתחותית והדרכת הורים

שכיבה על הבטן של תינוקות | נטע בכר יועצת שינה

שכיבה על הבטן בזמן עירות

שכיבה על הבטן בזמן ערות – מדוע זה חשוב עבור התינוק? אימהות אחרי לידה יודעות שהן צריכות להשכיב את התינוק שלהן על הבטן בזמן העירות.

Read More »
אני לבד| גיל שנתיים|יועצת שינה לתינוקות נטע בכר

"אני לבד!" – גיל שנתיים המאתגר

גיל שנתיים המאתגר: התינוקי המתוק שלנו הפך לפעוט דעתן ועקשן. פתאום הוא מגלה את יכולותיו ואת כוחו. הוא מגלה שיש לו יכולת לעשות דברים לבד,

Read More »
נטע בכר | יועצת שינה לתינוקות כיצד מציבים גבולות לילדים

כיצד מציבים גבולות לילדים?

מעניקים גבולות – כיצד מציבים גבולות לילדים? כל הורה אוהב את הילד שלו ורוצה שיהיה לו הכי טוב. אנחנו נעשה הכל, על מנת לשמח את

Read More »

אם אתם מתלבטים ורוצים לשמוע איך תוכלו
לישון בשקט לילה שלם, השאירו פרטים

נטע בכר | ייעוץ שינה לתינוקות | איך להרדים תנוקות ופעוטות

לקבלת המדריך השאירו מייל

דילוג לתוכן