נטע בכר

יועצת שינה ומלווה התפתחותית

נטע בכר

יועצת שינה ומלווה התפתחותית

ייעוץ שינה – מדוע חשוב להסתכל על יממה שלמה כשמתחילים

מהו הפתרון להרדמת תינוקות ומה חשוב לדעת כשמתחילים תהליך ייעוץ שינה?

כהורים לילדים, סביר להניח שמצאתם את עצמכם, לא פעם, נוסעים באמצע הלילה בשכונה עם התינוק מאחור, רק כדי להצליח להרדימו.
או מתמודדים עם ילדונת, שמתעוררת 6 פעמים בלילה.

בוודאי גם אתם מצאתם את עצמכם, לא פעם, מתמודדים עם מצבים לא פשוטים, אשר משאירים אתכם ערים בשעות לא סבירות והופכים את שעות הערב לסבל אחד גדול,
כאשר התסריט חוזר על עצמו פעם אחר פעם. עוד לפני ארוחת הערב המתח כבר מורגש באוויר והלחץ עולה, כשהמחשבות לא מפסיקות לרוץ בראש והתסריט כבר ידוע ומוכר,
עוד לפני שקרה.זה הרגע, בו מחפשים את הפתרון, אשר ייתן מענה יעיל וברור לבעיית השינה של הילדים. מגע קסם, אשר יפעל בשנייה וייתן פתרון למצוקה העכשווית.
פעולה פשוטה, אשר בשנייה תגרום לגוזלים שלנו להיכנס למיטותיהם בשמחה ולהירדם, כשחיוך מרוח על פניהם.

האם בבואנו לטפל בשנת הלילה של הפעוטות, מספיק להתייחס רק אליה או להסתכל בראייה כוללת ורחבה על כל שעות היממה?

ההיגיון אומר שאם ברצוננו לטפל בשנת הלילה, עלינו להתמקד אך ורק בה. אולם, הראייה בתהליך ייעוץ שינה צריכה להיות כוללנית.
כלומר: על מנת להבין מדוע יש קושי בשנת הלילה, חשוב לדעת מה קורה במהלך כל היממה, היות שההתנהלות במהלך היום משפיעה על שנת הלילה.
שינה מקדמת שינה, ולפיכך, ילד שישן שנת בוקר טובה (באורך של לפחות מחזור שינה אחד) ו/או שנת צהריים בת שני מחזורי שינה, יקבל את שנת הלילה בברכה ויירדם ביתר קלות.

כשמתחילים לעבוד עם יועצת שינה לתינוקות, חשוב להתבונן על כל שעות היממה (24 שעות) ולשים לב לכמה נקודות חשובות:

1.  סדר יום מותאם, הכולל – שעת השכבה, המותאמת לגילו של הילד
2. הילד אוכל מספיק במהלך היום ומגיע לשובע?
3. איזו פעילות הילד עושה, במהלך היממה – האם מדובר על פעילות מעייפת (פעילות, המצריכה תנועה) או מעייפת פחות (משחק קופסא). האם הפעילות מעייפת / לא מעייפת. האם הפעילות מרדימה/מעוררת.
4.  בדיקה אם זמן איכות עם ההורים? האם יש זמן איכות עם כל אחד בנפרד?

תשובות ההורים (לשאלות שיישאלו ע"י יועצת השינה) צריכות להיות כמה שיותר מדויקות וכנות, ע"מ שתכנית העבודה תהיה מותאמת למשפחה הספציפית ולילדיהם.

על מה אני שמה דגש כשמתחילים תהליך של ייעוץ שינה?

1. מהי צורת ההזנה של הילד, האם ארוחותיו מכילות מוצקים? הילד נרדם עם בקבוק או בהנקה? האם הילד אוכל או מנשנש במהלך הלילה? האם קיימות התעוררויות בשעות קבועות לצורך האכלה או בשעות אקראיות?
2. האם הפעילות מותאמת לגיל של הילד? הפעילות אחר הצהריים מעייפת מדי או לא מספיק מעייפת? אולי ישנה צפייה במסכים לפני השינה?

3. יש זמן איכות עם ההורים ביחד/עם כל אחד בנפרד? יתכן שהיו שינויים לאחרונה בחייו של הילד, אשר פגמו בזמן האיכות: אולי הילד נכנס למסגרת של גן/מעון/משפחתון? או שהיה מעבר דירה / מעבר חדר / מעבר למיטה חדשה? האם אמא בהריון? האם נולד אח קטן לאחרונה?
4. כיצד מתנהל סדר היום, מרגע שהילד מתעורר בבוקר ועד הבוקר למחרת? למעשה, בסדר היום נכללים כל הסעיפים, עליהם הרחבתי כעת. בנוסף, יש לשים דגש על אופי ההרדמה: האם יש טקס שינה?

היכן מתבצעת ההרדמה של הילד? (האם במיטת הילד או במיטת ההורים), האם יש התייחסות לסימני עייפות?

לאחר קבלת כל המידע, אני בונה תוכנית עבודה מותאמת ומשתפת את ההורים בפגישת ההיכרות והתאמת הצרכים
(יש הורה שיגדיר הרדמות עצמאית כמטרה הסופית ויש הורה שיגדיר את ההרדמות במיטה כשההורה לצידו כמטרה הסופית).

תהליך העבודה עם יועצת שינה נמשך זמן מסויים (כחודש עד חודשיים וחצי בדרך כלל) והוא תלוי באופי הילד, ביכולת ההסתגלות שלו לשינויים ובשיתוף פעולה מלא של שני ההורים. אנו תמיד מקווים, שיימצא פתרון מהיר, אשר יפעל כבמטה של קסם. אולם, כמו בכל למידה, גם כאן דרוש אורך רוח, נחישות והתמדה. ככל ששיתוף הפעולה מלא, כן תהיה הצלחה רבה יותר. גם להסתגלות הילד, לתהליך ולשינויים בתוך התהליך, יש משקל חשוב, כיוון שישנם ילדים אשר יסתגלו מהר יותר לשינוי וישנם כאלו שיידרש להם זמן ארוך יותר. הסכמה/חוסר בין ההורים או בין ההורים ליועצת, גם הוא תורם להצלחת התהליך. במידה ואין הסכמה בין אחד הגורמים, התהליך עצמו נתון לכישלון, ולכן כדאי לא להתחיל בו בכלל. כמו בכל תהליך, בניית האמון חשובה, השקפת העולם החינוכית והחיבור עם היועצת.

כשאתם בוחרים יועצת שינה, וודאו שאתם מתחברים אליה, שהיא משדרת רוגע ובטחון.
בידקו מהי הגישה החינוכית על פיה היא פועלת והיו שלמים עם התהליך עצמו.

כעת, אחרי שבחרתם יועצת, שאתם סומכים עליה, נשאר רק לאחל בהצלחה בתהליך.
צאו לדרך חדשה, עם המון בטחון ואמונה והציבו את המטרה לנגד עיניכם: חיי משפחה שלווים, הירדמויות קלות ויעילות, שינה מיטבית לכל בני הבית ורוגע.

שכיבה על הבטן של תינוקות | נטע בכר יועצת שינה

שכיבה על הבטן בזמן עירות

שכיבה על הבטן בזמן ערות – מדוע זה חשוב עבור התינוק? אימהות אחרי לידה יודעות שהן צריכות להשכיב את התינוק שלהן על הבטן בזמן העירות.

Read More »
אני לבד| גיל שנתיים|יועצת שינה לתינוקות נטע בכר

"אני לבד!" – גיל שנתיים המאתגר

גיל שנתיים המאתגר: התינוקי המתוק שלנו הפך לפעוט דעתן ועקשן. פתאום הוא מגלה את יכולותיו ואת כוחו. הוא מגלה שיש לו יכולת לעשות דברים לבד,

Read More »

אם אתם מתלבטים ורוצים לשמוע איך תוכלו
לישון בשקט לילה שלם, השאירו פרטים

נטע בכר | ייעוץ שינה לתינוקות | איך להרדים תנוקות ופעוטות

לקבלת המדריך השאירו מייל

דילוג לתוכן