קפיצות גדילה- מדוע זה קורה?

השנה הראשונה לחיי התינוק מלווה בהמון שינויי.

מבחינה פיזית: התינוק משלש את משקל הלידה שלו ומתארך ב – 20-25 ס”מ.

התינוק מתפתח מבחינה שכלית ומשכלל את יכולת החשיבה שלו.

מבחינה מוטורית – התינוק מפתח יכולות תנועתיות ומפתח מיומנויות חדשות.

הראייה מתחדדת ואיתה הסקרנות, החקר והלמידה. גדילה מהירה זו מצריכה אנרגיה מצד התינוק

והיא גורמת לשינויים. 

לעיתים יחולו שינויים קיצוניים, בהתנהגותו של התינוק ובהרגלי האכילה שלו.

מתי מתרחשות קפיצות גדילה?

בשנה הראשונה מתרחשות כמה קפיצות גדילה בגילאים: 10 ימים, 3 שבועות, 6 שבועות, 3 חודשים ו-6 חודשים.

כמה זמן נמשכת קפיצת הגדילה?

קפיצת גדילה נמשכת בין יומיים לשבוע והיא דורשת את 

מלוא תשומת הלב שלכם, ההורים. האם יהיה שוני בהתנהגות התינוק שלי?

בזמן קפיצות גדילה, ייתכן ותינוקך ירצה לינוק יותר ויהיה לא רגוע על השד. אותו דבר לגבי תינוקות, אשר ניזונים מתמ”ל.

יכול להיות שדעתו תהייה מוסחת בשל גירויים במרחב, דבר שיקשה עליו את ההתרכזות באכילה.

כמו כן, האכילה תהיה מקוטעת ותימשך זמן רב יותר. מבחינת שינה: התינוק עלול להיות ישנוני יותר מתמיד

או עירני מתמיד. לעיתים התינוק יתעורר בשעות, שלא היה רגיל להתעורר קודם לכן.

מבחינה התנהגותית – התינוק עלול להפוך לתלותי יותר ולרצות בקרבתכם

כיועצת שינה לתינוקות – הורים שואלים אותי: אז מה עושים?

נותנים מענה נכון ומדוייק לתינוק, על פי דרישתו. חשוב לשמור על ההרגלים הקודמים ולא “לשבור את

הכלים”. כלומר: אם הילד היה רגיל לישון במיטתו, אל תיקחו אותו אליכם למיטה.

היעזרו במנשא, אשר ישמור את התינוקי שלכם קרוב אליכם.

ספקו לו את הצורך בקרבה ותנו לו את הביטחון שהוא צריך.

אל תחששו לבקש עזרה בימים אלו וזיכרו שהמצב זמני. האם כל התינוקות מתמודדים באותו אופן?

כל תינוק חווה בצורה שונה את קפיצות הגדילה. לכן, אל תיבהלו מסיפורי אימה של מקורבים.

היכנסו לפרק זה של חייכם בביטחון מוחלט, שאתם שם בשביל התינוק שלכם. עיזרו לו לעבור את קפיצות הגדילה בשלום.

גם בשבילו מדובר על שלב חדש, שלא הכיר קודם לכן.

לסיכום:

שמירה על השגרה הקיימת תתרום להתמודדות רגועה יותר.

שימרו על עוגנים ברורים, אשר היו שם קודם לכן. זה יעזור לכם ולתינוק שלכם להתמודד יותר בקלות.

כמו כן, החזרה לשגרה תהיה שלווה יותר. 

זיכרו שבסוף השלב התינוק שלכם יהיה יותר עירני, מפותח (מוטורית ושכלית) ומתוחכם.

והכי חשוב: תנשמו!!! ☺

 

נטע בכר – יועצת שינה 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן