התקף חרדה מהם התסמינים ואיך מתמודדים

התקף חרדה מהם התסמינים ואיך מתמודדים:
הרבה אנשים חווים התקף חרדה תסמינים ואיך אפשר להתמודד עם זה?
יש מי שיכנס לחרדה ממפגש עם ג'וק במטבח
ומישהו אחר יכנס לחרדה מלעלות על מטוס. מה שמשותף לכל ההתקפים האלו זה שהתקף מתרחש
כאשר האדם חושש שמשהו רע עומד לקרות.
מהם התסמינים להתקף חרדה? 
בזמן התקף החרדה, האדם חווה התקף קצר של פחד שמתבטא בתסמינים גופניים שונים כמו:
נשימות מהירות, דופק מהיר ומואץ, כאבים בחזה, חום ,הזעה, סחרחורת, תחושת מחנק ותחושת נימול בגפיים.
התקף חרדה נמשך בדרך כלל עד עשר דקות אולם זמן ההתאוששות ממנו יכול להימשך יותר זמן.
מטופלים רבים חוו התקף חרדה בתקופות של סטרס, מתח ולחץ.
בדרך כלל התקפי חרדה קלים עוברים לבד
ולא מצריכים טיפול מיוחד. המקרים הדורשים טיפול הם אלו שחוזרים על עצמם, מתפרצים במצבים לא צפויים
וגורמים למטופל לפחד מהתרפים נוספים ואולי אפילו לטראומות מהתקפים שחוו.
אנשים שחוו התקפי חרדה מתארים פחד בייחוד מפני התקף שיחזור שנית וכמובן, פגיעה בתפקוד
שבה מומלץ לפנות לטיפול אצל סינטיה נבט המתמחה בטיפול בחרדה

מה הסיבות שיכולות לגרום להתקפי חרדה?

בגופנו יש מערכת גופנית עתיקת יומין שכל מטרתה היא להכין את גוף האדם להתמודדות
במצב של התקפה על ידי אחת משלושת התגובות האלו: לחימה, בריחה או קיפאון.
נשמע הגיוני כשחושבים על האדם הקדמון ולמה הוא היה זקוק כשניסה לשרוד בעולמו,
למשל כשנתקל בחיה גדולה ומאיימת.
כשהאדם מרגיש שהוא נמצא בסכנת חיים המערכת הזו ששמה "המערכת הסימפטתית"
מפרישה הורמונים בגוף האדם שתפקידם להעביר את הגוף למצב של דריכות על מנת שיוכל
להתמודד עם מצב חירום זה בצורה הטובה ביותר.
התקפי חרדה יכולים להיגרם בשל דאגה בריאותית, למשל אם אדם ביצע ביופסיה
למחלת הסרטן הוא עשוי לקבל התקף חרדה ובשל החשש  של מה תהיה התוצאה.
לעיתים לאנשים יש דאגה בריאותית בשל מחלה שיש להם והם נתקפים חרדה שהמצב שלהם יחמיר.
העולם המודרני מספק כמויות עצומות של מתח ודריכות, לדוגמא:
אנשים יכולים למשל לחוות התקף בעקבות חשש שיפוטרו מעבודתם ולכן הסטרס הוא
אחד הגורמים המרכזיים שיכולים לגרום לאנשים להתקפי חרדה.

איך מתמודדים עם התקפי חרדה

במסגרת טיפול קוגניטיבי יינתן טיפול בחרדה על ידי מטפל מוסמך.
המטפל יסביר המטפל למטופל שמה שהוא בעצם חווה זה התקף חרדה
ולא איום ממשי ויוצעו פתרונות לגבי איך ניתן להתמודד עם ההתקף. המטפל יעבוד ביחד
עם המטופל על מנת להפחית את החשש מהתקפי חרדה נוספים מאחר ובני האדם מסגלים
לעצמם מגננות על מנת להתמודד עם ההתקפים הבאים.
התקף חרדה מהם התסמינים ואיך מתמודדים

הנה כמה טיפים שיכולים לסייע לך להתמודד עם התקף חרדה:
– להבין שמה שקורה לך ברגע זה הוא התקף חרדה ולא שבאמת משהו רע עומד לקרות.
– לעצום עיניים ולנשום עמוק, לשאוף אויר מהאף ולנשוף החוצה דרך הפה מספר פעמים ולהתרכז
בעיקר בנשימה עצמה ולא בשום דבר אחר, מה שיעזור להסיח את הדעת מהחרדה.
– למצוא אובייקט ולהתבונן בו, ממש להתרכז רק בו, זו יכולה להיות אפילו נקודה קטנה על הקיר.
– לעצום את העיניים ולדמיין שנמצאים במקום שמאד אוהבים להיות בו, למשל חוף הים, לדמיין את
מגע החול החם ואת רחש הגלים.
– להשמיע מוזיקה שאוהבים ואם זה שיר לעצום את העיניים ולהתמקד במילים של השיר.
– לשתף אדם קרוב (בני משפחה או חברים) לידע אותם שזה מה שעובר עליך ברגע זה ולאפשר להם
להיות שם בשבילך ולתמוך בך רגשית.
– לעשות איזה שהוא תחביב שאוהבים לעשות כמו למשל ציור.
– להיות בקרבת בעל החיים שלך, לדוגמא כלב או חתול

 

הכנסו לקרוא עוד מהבלוג

דילוג לתוכן