טיפול CBT לשינה

שנת לילה טובה נעימה ושלמה היא אחד מחלקי המפתח לחיים טובים ומאושרים.
אבל למרות כמה שהעובדה הזאת נשמעת פשוטה על הנייר, אנשים רבים מוצאים את עצמם מתקשים לישון שינה רציפה או
אפילו להירדם בלילות.
כאן אני נכנסת לתמונה, אני כאן בשביל להציע לכם את שיטת הטיפול
המתקדמת והיעילה ביותר לבעיות השינה שלכם- טיפול בשיטת CBT.

מהי הפרעת שינה?

הפרעות שינה הן הפרעות שונות שבהן קיימים דפוסי שינה בעיתיים.
הפרעת השינה השכיחה ביותר היא אינסומניה.
לרוב, אינסומניה, או הפרעת נדודי שינה, מאובחנת כאשר ישנן תלונות חוזרות ונשנות על קשיי הרדמות או על שינה לא יעילה במשך זמן ממושך.
שלא כמו התופעות של יתר שינה, שברובן נובעות ממקור ביולוגי, תופעות של נדודי שינה קשורות על פי רוב לקשיים נפשיים.
על פי הdsm-5 (ספר האבחנות הפסיכיאטריות האמריקאי), ניתן לאבחן אדם עם אינסומניה כאשר
מתרחשים שמונת הקריטריונים הבאים:

1. תלונות על אי שביעות רצון מאיכות השינה או מכמות שינה, תלונות אלו צריכות להשתייך לאחד (או יותר) מהקטגוריות האלו:
א. בעיות בהתחלת השינה
ב. התעוררות תכופה במהלך השינה, לרוב גם עם קושי לחזור לישון לאחר ההתעוררות
ג. יקיצה טבעית מוקדמת
2. ההפרעה בשינה מובילה למצוקה קלינית או לקשיים בתפקוד בעבודה, בלימודים או התפקוד החברתי.
3. הקשיים בשינה קורים לפחות 3 לילות בשבוע
4. הקשיים מתרחשים לפחות שלושה חודשים
5. האינסומניה אינה מוסברת טוב יותר על ידי הפרעת שינה-ערות אחרת, ואינה מתרחשת באופן בלעדי בזמן הפרעת שינה-ערות אחרת.
6. אין יחוס בין הפרעות השינה למקורות חיצוניים, לדוגמה שימוש בתרופות
7. ישנם קשיים בשינה על אף הזדמנויות מספקות לישון
8. הפרעות נפשיות או רפואיות קיימות, אינן מסבירות באופן מספק את התלונות הניכרות של אינסומניה.

אם אתם מוצאים את עצמכם מזדהים עם המתואר בקטגוריות האלו, אני ממליצה שתלכו להיבדק להפרעת שינה.
ואם אתם באמת סובלים מאימנוסיה, אני ממליצה שתבואו אליי כדי שנוכל לטפל ביחד בבעיה ואתם תוכלו לחזור לחיות חיים בריאים ומלאים.

איך מטפלים בהפרעת שינה?

הפרעות של מחסור שינה הן כמעט תמיד הפרעות בעלות בסיס נפשי.
הטיפול אשר מוכח מדעית להיות הטיפול היעיל ביותר על מנת לשים סוף לאינסומניה הוא טיפול CBT.
במהלך הטיפול לומד המטופל מיומניות וכלים אשר עוזרות לו להתמודד עם בעיות השינה.
הטיפול כולל שיפור סביבת השינה (סביבה חשוכה ושקטה, ללא מכשירים אלקטרוניים).
הלימוד כולל היכרות עם מערכת השינה-ערות, (סקירה של השעון הביולוגי) ולמידה על האופן בו התפקוד הנורמלי שלהם משפיע על שינה.
מלבד הגורמים הטכניים, במהלך הטיפול ילמד המטופל גם לזהות ולהתמודד עם הטריגרים אשר גורמים להפרעות השינה שלו.
ונתרגל מספר תרגילי הרפיה וטכניקות על מנת להרגיע את הגוף והמוח.
לבסוף מוצגות למטופל אסטרטגיות התמודדות כדי לעזור לו להגיב לאובדן שינה ולשמר תפקוד יומי.
באמצעות כל הטכניקות והכלים שרוכש המטופל, הוא יכול להשיב לעצמו תבנית שינה בריאה ולחזור לישון שנת לילה.

דילוג לתוכן