מערכת החיסון של הילדים (ושלנו) מוכנה לחורף?

עונת ההצטננות והשפעת הגיעה. בבוקר קר הופך לנעים ואז בערב ממש קר.

ימים נעימים יותר אך יחד עם זאת יש לעונה גם השפעות פחות חיוביות. היא מביאה איתה שפעת, הצטננות ואלרגיות.

איך אנחנו כהורים נשפר את מערכת החיסון של הקטנים שלנו ?

כהורים אנחנו דואגים ורוצים עבורם פתרונות שישמרו עליהם בריאים ויאפשרו לגופם להתגבר על מחלות בעונת המעבר בקלות עד כמה שניתן.

למרבה המזל

תפקוד תקין של מערכת החיסון נבנה עם הזמן, מה שאומר שלנו יש את היכולת לשמור עליה מאוזנת ואף לייעל אותה.

החורף הגיע ואיתו מגיעה גם האכילה הרגשית. אז איך נדאג שגם אנחנו וגם הילדים נעבור את זה בשלום?
חשוב קודם כל לדאוג למערכת החיסון ולחזק אותה. תזונה היא מרכיב חשוב בחיזוק מערכת החיסון
בטח לקראת החורף.

איך מזהים מערכת חיסונית חלשה אצל ילדים?

הצטננויות, דלקות בגרון, באוזניים ושקדים חוזרות ונשנות- מה שאומר שלגוף יש קושי להתגבר.

אז בואו נעזור לו.

באמצעות כמה מהצעדים הבאים נייעל את מערכת החיסון של הקטנים (וגם את שלנו):

הוסיפו חלבונים לתפריט שלהם

אנחנו יודעים לייצר ממנו לבד, אך לעיתים זה לא מספיק.

חוסר בחלבון יכול לעכב ייצור ציקוטונים.  שהם חלבונים שמהווים את הבסיס לתקשורת בין תאי מערכת החיסון, ומחסור בציטוקינים מעכב בתורו את תגובת המערכת החיסונית הנרכשת.

העדיפו פחמימות מלאות

פחמימות פשוטות או ריקות נקראות כך משום שהם מכילים עמילן שהופך בגוף לסוכר, תהליך העיבוד גורם לנו להשתמש במאגרי ויטמין B שברשותו על מנת לדללם, זה גורם להחלשת המערכת החיסונית.

אז איך יודעים איה פחמימות טובות יותר או פחות?

קודם כל מבינים מה היא פחמימה.

הפחמימות מתחלקות ל-3 קטגוריות עיקריות:

  1. סוכר
  2. עמילן
  3. סיבים

שלושתן מספקות אנרגיה לגוף על ידי פירוק לגלוקוז או פירוק לשומן שגם הוא הופך לאנרגיה והגוף עושה בו שימוש מאוחר יותר.

קומץ דוגמאות של פחמימות טובות:

ירקות: כולם. מומלץ לאכול מגוון ירקות בשלל צבעים ביום.
פירות: פירות שלמים (ולא מיצים) כמו תפוחים, בננות, תותים .

קטניות: עדשים, שעועית, אפונה .

אגוזים: שקדים, אגוזי לוז, אגוזי מקדמיה, אגוזי מלך, בוטנים .

זרעים: זרעי צ'יה, זרעי דלעת.

דגנים מלאים: חשוב לבחור דגנים מלאים/שלמים כמו שיבולת שועל, קינואה, אורז חום.

שימו לב שהשינה שלהם איכותית ומספקת

הם ישנים מספיק?, הם ישנים שינה איכותית? הם נפרדים מהמסכים שעה לפני השינה?

בזמן השינה, מערכת החיסון מתחזקת והגוף מטפל בתהליכי החלמה ומלחמה בזיהומים. מחסור בשינה מוביל לשינויים רבים במערכת החיסונית בהם ירידה בתפקוד תאי הדם הלבנים וויסות לקוי של הורמון הגדילה.

הוסיפו לימון למזון ולשתייה שלהם

לפעמים כל מה שצריך זה מעט תוספת חמוצה, כמו למשל להוסיף קצת לימון למים שהם שותים. מים עם לימון לא רק ירוו את הגוף שלכם בנוזלים, אלא גם יתרמו למגוון רחב של היבטים בריאותיים החל במערכת העיכול ועד למערכת החיסונית.

והעיקר שיהיה לכולנו חורף נעים ובריא!

 

שלכם,

במידות טובות

פנינה רוזנטל מזרחי

טיפול  NLP | אימון להרזיה מהראש

אימון לתזונה מותאמת אישית , טיפול באכילה רגשית

 

הכנסו לקרוא עוד מהבלוג

בואו נדבר, הדרך לשינוי מתחילה כאן

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

צור קשר

הירשמו לקבלת חדשות ועדכונים מהבלוג שלי

דילוג לתוכן