כמה פעמים ביום כדאי לאכול?

אז למי שכבר קרא אותי בטח מחכה לשאלה לשם מה? מה המטרה שלך?

הרזיה? שמירה על הקיים? אורך חיים בריא?

אנחנו מוצפים בכל כך הרבה מידע, חלקו אפילו מבוסס על מחקרים ועל שיטות מצוינות. יחד עם זאת המידע הזה לעיתים מבלבל אותנו. ועלינו להבין שאין תשובה אחת נכונה. יש את התשובה הנכונה לך, כמה פעמים ביום כדאי לאכול.

למה?

כי כל אחד מאיתנו בנוי אחרת, ולכל אחד מאיתנו פרופיל בריאותי ותזונתי האופייני לו: שעון ביולוגי, סדר יום, הסביבה, העדפות, "השעות הקשות", שעות ערות ומצב בריאותי.

בעוד שכשהיינו תינוקות אכלנו בכל שלוש שעות, כשהתחלנו לגדול זה הפסיק להסתדר עם מה שאנחנו צריכים להספיק. לכן בהגיענו לגיל מסוים אנו "נדרשים" לרדת במספר הארוחות (במצב טוב יחסית ירדנו לשלוש ארוחות) ולאכול בזמנים מוכתבים מראש . "יוצאי הדופן" שבינינו עשויים לאכול מספר ארוחות רב יותר ביום (לעתים עד שש), ובכל ארוחה לצרוך כמות מזון קטנה יותר. זהו למעשה ההמשך של דפוס ההתנהגות הטבעי שאיתו נולדנו.

מהניסיון שלי האישי אני ממליצה לאכול 6 ארוחות ביום. כמובן שהתפריט צריך להיות מותאם אישית ולא כזה שקיבלתם מחבר\הורדתם מהאתר.

החלוקה היא כזו: שלוש ארוחות עיקריות, שני ארוחות ביניים + ארוחת לילה אם מרגישים בכך צורך.

ולמה 6 ארוחות?

והתשובה היא לא בגלל שזה עוזר לנו לרדת במשקל (עד היום אין מחקר שטוען באופן חד משמעי שזה עוזר לירידה במשקל באופן ישיר- אך לי נוח עם זה גם כשזה בא באופן עקיף ומשרת את המטרה שלי). כי זה לא באמת משנה אם נצרוך 2,000 קלוריות בשתי ארוחות או בשש ארוחות, אלה משום ש:

  • על סמך רוב המחקרים, אכילת יותר ארוחות ביום משפיעה לטובה על הורדת הכולסטרול ה"רע".
  • כי אם זה היה נכון לנו כשנולדנו זה כנראה נכון לנו גם היום.
  • כדי לתת לגוף מצפן מה שעוזר לו להישאר רגוע ולא לחשוב "נו מתי כבר אקבל מזון"???
  • על סמך רוב המחקרים נראה שאכילת יותר ארוחות ביום משפיעה לטובה על איזון רמות הסוכר בדם ועל הגברת הרגישות לאינסולין.
  • כשאנחנו שבעים אנחנו רגועים עם מצב רוח טוב, אנרגיות טובות מה שמשפיע על שאר תחומי החיים שלנו.
  • על סמך רוב המחקרים נראה שאכילת יותר ארוחות ביום משפיעה לטובה על היכולת להפחית את לחץ הדם.
  • כי זה מזרז את חילוף החומרים בגוף.

ואלה הסיבות "בעקיפין" שעוזרות לנו לרדת במשקל\לשמור על התוצאות.

ההשפעה על חילוף החומרים וניצול חלבון

ההנחה הרווחת הייתה שהעלאת מספר הארוחות ביום תגרום להוצאה אנרגטית גבוהה יותר. בעיקר בשל ניצול האנרגיה לעיכול המזון. יחד עם זאת, כיום אין הסכמה חד-משמעית על אמירה זו, משום שמחקרים אחרים מראים שאין לכך כל השפעה. זו הסיבה שאני תמיד מציינת בפני המתאמנים שלי: אין נכון או לא נכון- תבדוק\י מה נכון עבורך.

ההשפעה על תחושת השובע

לפי הסטטיסטיקה ידוע כיום שלכמות, לנפח ולהרכב הארוחה יש השפעה על תחושת הרעב והשובע שלנו.

אצל אנשים בריאים שאינם מתאמנים, הסברה הרווחת היא שמספר ארוחות גדול מוביל לשימור תחושת השובע. סברה זו נתמכת על ידי כמה מחקרים, אך יש אחרים המבטלים אותה. הבעייתיות נובעת בעיקר באפשרות למדוד תחושה סובייקטיבית כמו רעב או שובע אצל אנשים שונים.
בדקתי מה קורה כשאוכלים בתדירות גבוה. גיליתי שהיא מגבירה תחושת שובע ומונעת מצבי רעב קיצוניים.

שורה תחתונה.
האם יותר ארוחות טוב לנו יותר כשהמטרה היא הרזיה\שמירה על אורח חיים בריא?

תדגמו את עצמכם ותחליטו מה עושה לכם טוב, מה המטרה שלכם.

אשמח שתשתפו אותי במה שעובד לכם, אני למודת מהתובנות שלכם, כמה פעמים ביום כדאי לאכול?

שלכם,

פנינה

במידות טובות

אימון NLP להרזיה מהראש

הכנסו לקרוא עוד מהבלוג

בואו נדבר, הדרך לשינוי מתחילה כאן

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם
DSC04889

צור קשר

הירשמו לקבלת חדשות ועדכונים מהבלוג שלי

דילוג לתוכן