“ספי תעזור לי….אני צריך טיפול בהתקף חרדה שהיה לי אתמול בלילה”

מה קרה בלילה?

“לא יודע…נכנסתי למיטה…כרגיל….מנסה להירדם..ואחרי כמה דקות אני מרגיש את הלב על 200…דפיקות לב ממש חזקות…היתה לי זיעה קרה…התחלתי ממש לפחד שמשהו יקרה לי…הערתי את אשתי כי לא רציתי להיות לבד בסיוט הזה…פעם ראשונה שאני חווה משהו כזה….רק המחשבות והפחד שיקרה לי משהו, הכניסו אותי ליותר חרדה….והכל בסדר…..לא קרה שום דבר מיוחד שבגללו אני אמור להרגיש ככה…קצת לחץ בעבודה זה הכל…לא משהו יוצא דופן….והמחשבות…המחשבות…לא הצלחתי להפסיק אותן…זה היה נורא”

מה זה בעצם התקף חרדה?

התקף חרדה הוא אירוע שתוקף אותנו בפתאומיות במיוחד אם לפני שהוא הגיע הכול היה בסדר בסגנון….ישבתי, הלכתי, אכלתי, ישנתי, ראיתי טלוויזיה וכו’..

כל התקף חרדה מתחיל במחשבה אחת בודדת. קראו שוב את המשפט האחרון.  המחשבה הזו עוברת כ”כ מהר שלא שמנו אליה לב בכלל אבל את הנזק שלה היא כבר עשתה.

בעקבות אותה מחשבה, הגיעה מחשבה נוספת ואחת נוספת ואחת נוספת וחוזר חלילה…כמו מערבולת עקשנית שאין לנו דרך להשתחרר ממנה..וככל שאנחנו מנסים, היא שואבת אותנו יותר ויותר פנימה.

במהלך התקף החרדה, נרגיש תחושות של פחד, דופק מהיר, מחנק, זיעה מוגברת, חום או סחרחורות….אבל היי…זה אומר שהגוף מגיב, והגוף תמיד מגיב למחשבות שלנו. בין אם אלו מחשבות של תסכול, פחד, קנאה או אהבה.

בלא מעט מקרים, התקף חרדה עלול להתפרש כהתקף לב בגלל הדמיון בין התסמינים הדומים, דבר כשלעצמו מגביר את תחושת הפחד והחרדה.

אז הנה כמה טיפים קטנים-גדולים שיעזרו לכם לטפל בהתקף חרדה:

מכיוון שכל התקף חרדה מתחיל במיינד שלנו, אנחנו רוצים לעצור את המיינד מהלופ אליו הוא נכנס.  את הלופ המחשבתי הזה נוכל לעצור אם נפנה תשומת לב לגוף שלנו ולנשימות שלנו.

אי אפשר גם להיות מודע לתחושת הנשימה שלי וגם לחשוב מחשבות לא נעימות בו זמנית.

טכניקה אחת היא סדרת נשימות של 6-4-6 תעשה לנו סדר במחשבות שלנו ותשהה את ההתקף.

להכניס אוויר למשך 6 שניות – לעצור את האוויר למשך 4 שניות – ולנשוף למשך 6 שניות.

אני רוצה לספור, בלב: 1,2,3,4,5,6……1.2.3.4…….1,2,3,4,5,6……

כמה סטים כאלה, תוך שאני מודע לתחושת האוויר הנכנס והיוצא מין הגוף, בשילוב הספירה בלב, תעצור את חווית ההתקף שאני חווה.

עברה דקה או שתיים ואני לא מרגיש שינוי (בדופק, במחשבות, בזיעה) אמשיך בסטים עד שזה עובר….

כדאי לשבת על הרצפה או מקום בו אני מרגיש יציב בישיבה.

טכניקה שנייה היא לשבת במקום בטוח, להביט לעבר הקיר ולשאול את השאלות הבאות:

שלושה דברים שאני רואה מולי (מנורה, חלון, ירח)

3 דברים שאני שומע עכשיו (את רעש המזגן, ילד צוחק, את עצמי נושם)

שלושה דברים שאני מרגיש עכשיו (את הראש נשען על הכיסא, את הרגליים על הרצפה, את החולצה נוגעת העור).

יורד לשני דברים שאני רואה, שומע ומרגיש….

יורד למשהו אחד שאני רואה, שומע ומרגיש…

ואז עוצם את עיניים ונושם עמוק…ממש עמוק…לפחות 2 דקות..

מרגיש את האוויר נכנס ויוצא מין הגוף…

מכניס אוויר דרך האף ומוציא באוושה ארוכה החוצה תוך שאני עושה פווווווווו ארוך או ששששששש ארוך.

לסיכום:

התקף חרדה מגיע ללא הזהרה מוקדמת. אפשר ואף רצוי להגיע אליו מוכנים ככל שניתן. לכן אפשר להתחיל להתאמן בטיפול בהתקף חרדה כבר עכשיו. להתחיל עם סטים של נשימות טובות ועמוקות…ובכלל, לשבת עם עצמכם כל יום להפסקת נשימה זו ברכה.

בא לכם לשאול אותי משהו לגבי טיפול רגשי או בכלל?  אני זמין בנייד 0526100754

בהצלחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן